Adresa
Staňkova 128, 530 02 Pardubice
Ředitel
Mgr. Bc. Gisela Kostelecká, MBA
Počet žáků
727
Počet tříd
29
Počet zaměstnanců
82
Zřizovatel
Statutární město Pardubice
Představení školy
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PARDUBICE, STAŇKOVA 128
s kapacitou 730 žáků nabízí vedle vzdělávání také služby školní družiny a školní jídelny.
Pracujeme ve třech budovách s přilehlým sportovním areálem a venkovní odpočinkovou zónou.
Školu zřizuje Statutární město Pardubice.
Školní družina zajišťuje zájmové vzdělávání provozem deseti oddělení o kapacitě 300 žáků.
Školní jídelna připravuje jídla pro žáky a zaměstnance školy o kapacitě 630 jídel. Klientem školy je vedle žáka, jeho zákonný zástupce, zaměstnanec a v doplňkové činnosti veřejnost.
Vedle hlavní činnost provozuje škola doplňkovou činnost sloužící k účelnějšímu využití odbornosti zaměstnanců a majetku.
Účastí v projektech ESF získáváme podporu pro vzdělávání pedagogů, žáků a vybavení odborných i kmenových učeben.
Při škole pracuje Spolek rodičů a přátel ZŠ Staňkova, Pardubice 128, který se vyjadřuje společně se školskou radou ke koncepci organizace a finančními i lidskými zdroji podporuje školní aktivity.
Sněm dětí složený ze zástupců žáků 3. až 9. ročníku se podílí na rozvoji školy v seskupení TRINGLE.
Triangle = spolupráce vedení školy, spolku rodičů a Sněmu dětí.
Natáčela se u nás komedie Dívka na koštěti.
Partonem školního hřiště se stala zpěvačka a herečka Petra Černocká, představitelka Saxany.
Vzděláváme podle Školního vzdělávacího programu Základní školy Pardubice, Staňkova.
Naším cílem je podpora potenciálu, nadání každého žáka školy
Pedagogický tým při své práci naplňuje námi vytvořená kritéria kvality výuky:
-
-
- Děti se učí navzájem
- Chyba je příležitostí k dalšímu učení
- Učitel volí vyučovací metody k zapojení co nejvíce žáků na své úrovni
- Učitel vytváří prostředí vzájemného respektu a důvěry
- Učitel umožňuje žákům přebírat odpovědnost za průběh a výsledek učení
-
VIZE ŠKOLY
Vytvoříme koncept učící se školy
- Usilujeme o variabilní vzdělávací nabídku s ohledem na potřeby žáka, zákonného zástupce
- V rámci snižování počtu žáků ve vzdělávacích skupinách zajistíme individuální přístup
- Podpoříme variabilitu úvazků pedagoga včetně předem nastavené nepřímé činnosti
- Vytvoříme relaxační prostor pro zaměstnance školy s kávovarem, prostor pro sdílení
- Vzdělávání bude stavět na pěti pilířích kvalitní výuky
- Zaměříme se na individuální rozvoj každého pedagoga
Pro dosažení vize školy jsme vybrali čtyři strategické cíle:
- S ohledem na potřeby žáka nabízíme variabilní vzdělávání
- Podporujeme odborný růst pedagogického týmu
- Usilujeme o vyšší úroveň bezpečnosti a komfortní prostředí pro žáky a zaměstnance
- Zvýšíme aktivní účast rodičů na podpoře variabilní vzdělávání
Podporujeme diferenciaci a individuální přístup ve vzdělávání.
Rozvíjíme čtenářskou, matematickou a finanční gramotnost.
Zdravý životní styl je běžnou součástí vzdělávacího dne.
Pracujeme na programu pro žáky ohrožené školním neúspěchem.
Pokračujeme v motivaci k cizím jazykům.
Zvyšujeme kvalitu zájmového vzdělávání.
Sněm dětí se účastní na rozvoji vzdělávání.
Třídnické hodiny podporují budování pozitivních vztahů.
Diferenciaci ve vzdělávání a pozitivní klima školy podpoříme aktivitami s externími partnery.
Mezi dlouhodobé partnery podporující kvalitu vzdělávání řadíme především mateřské a základními školy městského obvodu Pardubice V – Dukla, Svět vzdělání, DDM v Pardubicích, Univerzitu Pardubice, SPŠ stavební Pardubice, PPP Pardubice, Mensu ČRa nadační fond QIIDO.
10 LET SE VĚNUJEME PODPOŘE NADÁNÍ
Pracujeme se žáky dle školního programu na podporu nadání a ve spolupráci se Světem vzdělávání nabízíme zákonným zástupcům pro žáky od 1. ročníku třídu s rozšířenou výukou anglického jazyka, matematiky a logiky.
Od 1. ročníku vytváříme pro žáky podnětné prostředí formou objevování a řešení zajímavých, netradičních úkolů. Na základě práce žáků ve výuce je ze všech tříd vybrána skupina, která se jednou týdně věnuje prohlubování svých znalostí, vědomostí a dovedností v českém jazyce a matematice mimo svou kmenovou třídu.
Od 2. do 9. ročníku nabízíme např. tvorbu vzdělávacích plánů „na míru“ nadaného žáka a samozřejmě opět vnitřní diferenciaci žáků. Tentokrát už jsou žáci do skupin vybíráni na základě výsledků školních testů z matematiky, českého a anglického jazyka, soutěží a olympiád.
Žáky s vysokým potenciálem v jazykové a matematické gramotnosti začleňujeme na vybrané vyučovací předměty nebo tematické vzdělávací celky do vyšších ročníků.
Anglický jazyk vyučujeme již od 1. ročníku, organizujeme kroužek anglického jazyka, dalšího cizího jazyka a angličtinu s rodilým mluvčím.
Individuální zájmy žáků podporujeme dále nabídkou volitelných předmětů a zájmové činnosti: Matematika podle Hejného, Věda nás baví, Šachy, Badatelskou činnost v přírodních i humanitních vědách, Archeologii, Cvičení z českého, anglického jazyka a matematiky, Klub přemýšlivých dětí. Náplní Klubu přemýšlivých dětí je zábavná a herní činnost, vedoucí k rozvoji intelektových předpokladů dětí, deskové, logické a týmové hry, exkurze. Klub je otevřený všem dětem 1.- 5.ročníku.
Žáci všech ročníků se zapojují podle možností do soutěží a olympiád a pravidelně pořádných školních soutěžích v cizím jazyce, recitaci, matematice, zpěvu, hře na hudební nástroj a ve výtvarných a sportovních aktivitách. Účastníme se Logické olympiády a pořádáme ji pro děti z MŠ Pardubice.
Do vyučování zařazujeme projektové vyučování, a to formou sestavení pracovních skupin žáků z vícero ročníků. Projekty jsou nedílnou součástí vzdělávání na 1. i 2. stupni školy.
Čtenářskou gramotnost rozvíjíme formou čtenářských dílen od 2. do 9. ročníku, kde kromě podpory slovní zásoby pracují žáci s textem formou vyhledávání odpovědí na otázky, sdělením svého názoru, pocitů.
Zajímavosti
Třída s rozšířenou výukou angličtiny, matematiky a logiky
Jak funguje?
Třída funguje na základě platného školního vzdělávacího programu. Její přínos spočívá zejména v efektivním doplnění výuky nadstandardními hodinami – vždy jednou hodinou navíc každý den.Třídy vznikají ve spolupráci školy se Světšm vzdělání.
Žáky nad rámec výuky v běžných třídách čeká:
- Angličtina
Aktivní užívání cizího jazyka už od první třídy.
Děti mají už od první třídy 3 vyučovací hodiny angličtiny týdně.
Všechny hodiny angličtiny probíhají v půlených skupinách. Učitel díky tomu má více prostoru věnovat se individuálně každému dítěti a efektivněji zaměřit svoji pomoc, pokud je potřeba.
Angličtinu vyučujeme metodou Wattsenglish Wow. Ta děti motivuje jazyk aktivně používat už od úplných začátků a odbourává obavy v něm komunikovat. Podporuje také osvojení správné výslovnosti, kterou si žáci dále upevňují při konverzačních hodinách.
Výuka angličtiny směřuje k certifikovaným zkouškám Cambridge English v páté třídě.
- Matematika
Osvojení si matematického myšlení a pozitivního vztahu k matematice.
Víme, jak důležitá je schopnost o matematice přemýšlet, a ne se jen zpaměti učit potřebné vzorce a postupy. Toho dosahujeme využitím Hejného metody.
Hejného matematika děti baví. Přitom jsou ale prostřednictvím propracované metodologie vedeny k tomu, aby samostatně objevovaly veškeré matematické principy a zákonitosti. Radost z vlastních objevů je pak silnou motivací k dalšímu učení a vede k hlubšímu a trvalejšímu osvojení poznatků. Úlohy jsou obtížností stupňované tak, aby dokázaly naplnit potřeby všech žáků a každé dítě se učilo podle svých možností. Velký podíl skupinové práce při hodinách zároveň děti nenásilně učí, jak pracovat v týmu, a v důsledku toho přispívá ke zdravým vztahům ve třídě.
Důležitou složkou hodin matematiky je i zvládnutí práce s vlastními chybami – je důležité, aby děti své chyby přijaly jako přirozenou součást procesu učení a dokázaly je efektivně využívat.
Pro lepší vhled do principů Hejného metody pořádáme pro rodiče prvňáčků úvodní setkání, kde se seznámí se základy metody a získají přesnější představu, co jejich děti v hodinách čeká.
- Osobnostní rozvoj
Umění vycházet dobře s druhými i se sebou samým.
Nástup do školy je pro každého prvňáčka velká událost. Abychom už od úplného začátku dětem pomohli postavit se novým výzvám, aby si udržely pozitivní vztah ke škole a aby se v novém kolektivu cítily dobře, zařazujeme do rozvrhu právě hodiny osobnostního rozvoje.
Ty jsou zaměřené na zásady správného chování, etiku a zvládání vlastních emocí. Děti se při nich učíme i to, jak se efektivně učit (trénink paměti, různé techniky pro zapamatování, třídění myšlenek a podobně).
- Logika
Rozvíjení schopnosti samostatně a logicky přemýšlet.
Logické uvažování a samostatné myšlení jsou nezbytnými předpoklady pro budoucí úspěšné uplatnění v životě. Obojí si děti osvojují už v hodinách matematiky díky Hejného metodě a zvláštní hodina logiky tyto schopnosti hravou formou dále upevňuje a prohlubuje.
- Programování
Dovednost používat technologie efektivně a bezpečně.
V dnešní době je zvládnutí práce s technologiemi klíčové. Proto zařazujeme hodiny programování už do třetí třídy. Učíme v nich nejen základy práce s počítačem (ty děti už mnohdy ovládají z domova), ale současně i zásady bezpečnosti v online prostředí.
Důležitou součástí hodin programování jsou jeho základy. Cílem přitom není vychovat ze všech dětí programátory – díky programování se žáci především učí myslet v algoritmech, tedy pochopit problém a rozdělit ho na menší části. A co může být v životě pro vaše dítě cennější než právě schopnost rozčlenit si každý problém na jednodušší, zvládnutelné kroky, které povedou k vytyčenému cíli?
Veškeré nadstandardní hodiny jsou hrazené spolkem Světa vzdělávání. Během celé školní docházky našich žáků je pro nás velice důležitá efektivní oboustranná komunikace mezi rodiči a učiteli a jejich partnerský vztah – náš cíl je totiž stejný: zajistit dětem co nejlepší podmínky pro kvalitní vzdělávání.
Standard tříd:
- Půlené hodiny
Méně dětí ve třídě znamená více individuálního přístupu. Půlené jsou každý týden tři hodiny angličtiny, jedna hodina češtiny a dvě hodiny matematiky.
- Spolupráce rodičů a učitelů
Málokdo ví o osobnosti dítěte tolik jako jeho rodiče a málokdo ví o potřebách žáka tolik jako jeho učitelka. Jejich spolupráce je proto podstatná nejen pro žákovy dobré výsledky, ale i pro jeho pozitivní vztah ke škole a vzdělávání.
- Průběžné vzdělávání pedagogů
Naši učitelé jsou soustavně školeni a vzděláváni v oblasti moderních vyučovacích metod a prostřednictvím seminářů, školení a konferencí průběžně rozvíjejí a prohlubují svoji odbornost.
- Kvalitní pomůcky a materiály
Naše třídy průběžně vybavujeme nejrůznějšími edukativními pomůckami, nástroji a hrami, které aktivně vyhledáváme tak, aby vhodně podpořily námi používané výukové metody.
- Projektové učení
Protože držíme krok s novými výukovými metodami a postupně je zapojujeme do výuky v našich třídách, v současné době nově zavádíme prvky projektového učení. Jeho pomocí připravujeme děti na skutečný život. Během zpracování projektů si prakticky vyzkoušejí získávání informací z různých zdrojů k zadanému tématu, jejich zpracování a ověřování jejich pravdivosti a hodnoty. Zároveň se dále učí pracovat v týmu, vhodně prezentovat své výsledky před ostatními i prakticky používat cizí jazyk.
Aktivity
Čím podporujeme nadání žáků?
- V nižších ročnících 1. stupně zařazujeme NTC metodu na procvičování paměti a zvyšování kapacity mozku.
- Spolupracujeme s MŠ – připravujeme ukázkové hodiny matematiky podle prof. Hejného, čtenářské dílny, hudební vystoupení, ekologické aktivity.
- Každoročně organizujeme Den plný her pro celou školu.
- Každý druhý rok provádíme testování IQ Mensou ČR.
- Obhájili jsme titul Ekoškola 3. stupně.
- Pořádáme prázdninové příměstské tábor s Aj a sportovními aktivitami.
- Realizujeme projekt Sportuj ve škole pro žáky navštěvující školní družinu
- Třetím rokem financujeme přes dotace MŠMT doučování žáků se školním neúspěchem, kluby pro talentované žáky a školního asistenta.
- Vzděláváme se v oblasti rozvoje nadaní a v metodě matematiky podle Hejného.
- Distanční výuku vedeme v MS Teams od 1. ročníku.
- Absolventské práce a jejich obhajoba patří k ukončení povinné školní docházky.
- Projektové učení patří mezi vyhledávané formy vzdělávání.
Projekty
Přírodovědné projekty
PŘÍRODOPIS
6.ročník: Houby
7.ročník: Herbář
8.ročník: Nemoci člověka
9.ročník: Geologická období
Workshopy: Zdravý životní sty, Svět a plasty
Badatelská činnost
ZEMĚPIS
6.ročník: Planety sluneční soustavy
7. ročník: Děti učí děti - Asie
8.ročník: Kraje ČR
9.ročník: Globální problémy lidstva
CHEMIE
8.ročník: Voda
9.ročník: Zdravý životní styl
Badatelská činnost
FYZIKA
6. ročník - Práce s hrací kostkou
Humanitní projekty
DĚJEPIS
Celoškoní projekt: 17. listopad 2019
Post Bellum - projekt Paměť národa - Příběhy našich sousedů
ČESKÝ JAZKY A LITERATURA
CELOŠKOLNÍ PROJEKT
Posloucháte podcasty nebo rozhovory na internetu?
V tom případě pro vás máme dobrou zprávu…
Na jaře 2021 rozjedeme nový projekt školy, kde se žáci vcítí do role moderátora, vypravěče anebo třeba dotazovaného. Ve spolupráci se skupinou učitelů, Sněmem dětí a dobrovolníků z řad žáků a učitelů se vrhneme do nahrávání podcastů a natáčení rozhovorů.
Na co vše se můžete těšit?
Připravujeme nejrůznější témata formou: diskuse, rozhovoru nebo vyprávění.
Do Podcastu se zapojí žáci i učitelé, kteří budou v roli hosta a budou odpovídat na otázky a otevřeně řeknou, jak to vidí oni.
V plánu jsou také rozhovory s lidmi mimo školu, jako například: s influencery, celebritami, s bývalými žáky, rodiči a přáteli školy o jejich povolání, zálibách nebo na aktuální téma regionu, České republiky nebo ze světa.
Jak vidíte, nabídka je skutečně pestrá, stačí si vybrat!
5.ročník: Společné čtenÍ
Cesta stromu s mému já
6.ročník: Po stopách Karla Poláčka
7.ročník: Muzeum knihy
8.ročník: Revoluční rok 1848 a BNěmcová
9.ročník: Absolvenstké práce
CIZÍ JAZYKY
JAZYKOVÝ TÝDEN PRO NJ v roce 2019
- Beseda s překladatelkou. Žáci dobrovolně řešili kvíz o NJ reáliích, zvycích, kultuře a literatuře.
JAZYKOVÝ TÝDEN PRO FJ v roce 2019
- Pozvali jsme pana ředitele z FR aliance a stážisti FR rodilé mluvčí. Hráli se FJ společenské hry, pekli jsme palačinky, diskutovalo se v cizím jazyce.
JAZYKOVÝ TÝDEN PRO RJ v roce 2019
- Ukázky předmětů z ruské kultury. Samovar a kulturní pásmo. Slovní zásoba a trénink rozhovorů.
JAZYKOVÉ DNY PRO AJ
- Zdravili jsme se anglicky na chodbách. Se školní jídelnou proběhla spolupráce, aby se jednalo o typické anglické jídlo.
- Byli pozvání s rodilý mluvčí, proběhla Británie s Britem.
RODINNÁ VÝCHOVA
Připraveni pro život, celoroční projekt v 6. a 7. ročníku
VÝTVARNÁ A HUDEBNÍ VÝCHOVA
Účastníme se soutěží, regionálních a celorepublikovových projektů.
Realizujeme celoškloní projekt: Interiér školy.
Matematické projekty
5.ročník: Matematický král,
Sbírka příkladů - tvorba
6.ročník: Matematický král
Statistika v praxi
Sněhová vločka
Matematická kouzla
7.ročník: Matematická kouzla
Slovní úlohy z počátku minulého století
Detail povrchu Slunce
Sněhová vločka
8.ročník: Geometrie v rovině
9.ročník:Slovní úlohy z počátku minulého století
Projekty formálních věd
INFORMATIKA
- Programování a robotika
- Úlohy informatického myšlenÍ
LOGIKA
- předmět ve třídách s rošířenou výukou, vyučujeme dle učebnice Světa vzdělání
Sněmu dětí: a Spolek rodičů školy: MARATON 128
Na začátku září jsme ve školním rozhlase oznámili: "Prázdniny utekly jako voda, teď budeme utíkat my!".
A tak se i stalo. 11. září se celá naše škola po třídách postupně vystřídala na městském atletickém stadionu a uběhla formou štafety svůj první maraton.
Akci, která "se upekla" na společném pobytu v Oucmanicích loni na podzim s motivací spojit síly za dobrou věc a budovat společnou komunitu, zahájila paní ředitelka společně s panem Radkem Machalou, předsedou Spolku 128, který ve spolupráci se Sněmem Maraton 128 pořádal.
Maratonský běh dlouhý 42,195 km jsme společnými silami uběhli v čase 2:19:19,83.
Děti i učitelé se střídali v běhu po 100 metrech, přičemž prvňáčci běželi společně a celou akci jsme společným během zahájili i ukončili my, Sněm dětí. Pro srovnání: maratonská legenda Emil Zátopek uběhl svůj první maraton v Helsinkách v čase 2:23:03, náš nejlepší maratonec 21. století - Róbert Štefko v roce 2004 v čase 2:12:35, současný světový maratonský rekord drží Keňan Eliud Kipchoge s časem 2:01:39.
Na "našem" Maratonu nebyla nouze o dojemné okamžiky při natěšeném společném vyběhnutí prvňáčků, fandění všem účastníkům včetně zraněného spolužáka "běžícího" o berlích, ale nastaly i úsměvné chvíle, například při běhu s jednou botou. Hlavním sponzorem této první letošní akce byla firma Eurovia, akci podpořil i Svět vzdělání a další partneři.
Přestože mnoho spolužáků nemohlo ze zdravotních důvodů běžet, shodli jsme se, že obavy z toho, že něco pokazíme, nahradil hřejivý pocit sounáležitosti a hrdosti na to, že jsme součástí jednoho týmu.
Tak zase za rok!
Děkujeme za podporu!
Váš „uběhaný“ Sněm :-)
Sněm dětí: Nadílka pro zvířátka z útulku v Chrudimi
Se Sněmem jsme se rozhodli pomáhat.
Ještě před tím, než nám zavřeli školu, jsme uspořádali sbírku pro útulek města Chrudim.
Nadílku jsme o prázdninách předali do rukou ošetřovatelů a byli jsme moc rádi, že jsme mohli udělat radost.
Těšíme se na další spolupráci.
Sněm dětí
Projekty školy spolufinancované EU
Projekt Šablony II ZŠ Staňkova Pardubice
Identifikace výzvy Výzva č. 02_18_063 pro Šablony II – MRR v prioritní ose 03 Číslo a název programu: 02 Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Prioritní osa: 02. 3.
Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávaní
Realizace projektu školou
Zahájení: 1. 9. 2019
Ukončení: 31. 8. 2021
Přehled vybraných aktivit v celkové částce 1 483 338 Kč
Rovoj kariérového poradenství
Dne 1. Března 2018 zahájilo Centrum celoživotního vzdělávání – zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků Pardubického kraje realizaci aktivity Rozvoj kariérového poradenství.
Tato klíčová aktivita probíhala v rámci realizace projektu Implementace krajského akčního plánu Pardubického kraje.
Hlavním realizátorem uvedeného projektu byl Pardubický kraj a činnosti spojené s naplňováním cílů a výstupů jednotlivých klíčových aktivit projektu byly zajišťovány prostřednictvím tří organizací - partnerů s finančním příspěvkem.
Realizací klíčové aktivity Kariérové poradenství byla pověřena organizace Centrum celoživotního vzdělávání – zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků Pardubického kraje.
Kariéroví poradci na zapojených 17ti školách pracovali se žáky a jejich rodiči formou poskytování individuálního i skupinového poradenství.
Pracovníci KC metodicky vedli kariérové poradce škol. Současně kariérovým poradcům škol byla poskytnuta podpora formou průvodcovství ze strany poskytovatele vzdělávání v kurzu mapování kompetencí CH-Q. Pro kariérové poradce škol současně KC každoročně připravilo metodické setkání, jehož náplní byla diskuse s odborníkem a předávání příkladů dobré praxe. Tato setkání proběhly celkem 3, každý rok jedno setkání, každé v rozsahu 4 hodiny.
Výzva 56
Zavedli jsme Čtenářské dílny do vzdělávacího oboru Český jazyk a literatura jako jednoho z prostředků podpoříme zvýšení zájmu o čtenářství a zlepšení čtenářské gramotnosti.
Pedagogové si zvýšili odborné kompetence pro realizaci Čtenářských dílen ve výuce. Čtenářské dílny realizujeme doposud ve 2. až 9. ročníku.
Cizojazyčné kompetence pedagogů jsme zvýšíli studijním pobytem v zahraničí. Krátkodobý intenzivní kurz v zahraničí v trvání min. 10 pracovních dnů (bez cesty) pro učitele ZŠ/SŠ. Kurz podpořil zlepšování jazykových kompetencí obecně nebo a formou „Teacher Training“ (speciální příprava pro učitele cizích jazyků).
Jazykové kompetence žáků a prohloubení jejich znalostí o zemích EU a ESVO (Evropské sdružení volného obchodu) jsme podpořili studijním pobytem v zahraničí. Krátkodobý jazykově-vzdělávací pobyt v zahraničí pro žáky v délce trvání minimálně 5 kalendářních dní včetně cesty. Žáci absolvovali jazykovou výuku v rozsahu nejméně 9 vyučovacích hodin za celý pobyt a seznámí se s významnými reáliemi příslušného místa.
Termín realizace: srpen až prosinec 2015
Výzva č. 57
Cílem klíčové aktivity je podpora rozvoje individuálních ústních komunikačních dovedností žáků v oblasti anglického jazyka, formou řízené, kombinované a individualizované výuky (blended learning) na základě přirozené posloupnosti jednotlivých fází osvojování cizího jazyka, tj. poslech – mluvení – čtení - psaní.
K tomu přispívá využití kombinovaného výukového systému (blended learningu), který umožňuje individualizované vzdělávání žáků zohledňující jejich aktuální úroveň jazykových znalostí a dovedností, individuální potřeby a možnosti rozvoje. Výukový systém musí obsahovat možnost studia anglického jazyka v různých úrovních SERRJ.
Realizovali jsme ve studijní skupině anglického jazyka v 5. 8. a 9. ročníku.
Termín realizace: srpen až prosinec 2015.
Tablety do škol - pomůcka pro pedagoga ve světě digitálního vzdělávání
Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.3.00/51.0002
Cílem projektu „Tablety do škol - pomůcka pro pedagoga ve světě digitálního vzdělávání„ je implementace ICT do výuky základních a středních škol a zvýšení ICT kompetencí pedagogických pracovníků škol při využívání dotykových zařízení ve vzdělávacím procesu, jak v didaktice, tak i v běžné výuce.
Projekt podporuje zvýšení kompetencí řídících pracovníků zapojených škol v problematice VŘ a související legislativy, plánování ICT rozvoje školy a plánování rozvoje organizace Profilem Školy 21. Řídící pracovníci budou proškoleni tak, aby dokázali potenciál tohoto nástroje efektivně využít pro plánování rozvoje svojí organizace. Důležitým cílem projektu je podpora profesního rozvoje učitelů, budou používat ICT a mít možnost se obrátit na vyškoleného odborníka nebo na vzdálenou online podporou.
Doba realizace 24. 10. 2014 – 31. 7. 2015
Personální podpora, kluby a doučování - Základní škola Pardubice, Staňkova
CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_022/0005421 VÝŠE PODPORY – 1 484 787,00 Kč
Předpokládané datum zahájení projektu: 1. 9. 2017
Předpokládané datum ukončení projektu. 31. 8. 2019
Předpokládaná doba trvání (v měsících): 24
Projekt je zaměřen na kombinaci následujících témat: Práce školního asistenta - personální podpora ZŠ, Čtenářský klub pro žáky ZŠ, Klub zábavné logiky a deskových her pro žáky ZŠ, Doučování žáků ZŠ ohrožených školním neúspěchem.
EU Peníze školám: školní projekt Barevnou cestou ke vzdělání
Vybavení školy výpočetní technikou v rámci projektu:
V září 2012 jsme v rámci projektu nainstalovali do všech učeben novou výpočetní techniku.
• datové projektory jsou umístěny v každé kmenové učebně – 19 učeben
• ve specializovaných učebnách a dvou kmenových učebnách máme nové interaktivní tabule - 5 učeben
• do učeben přírodopisu a chemie, fyziky jsme zakoupili 3 žákovské notebooky
• každý pedagog pracuje s osobním notebookem
• internet je přístupný po celé budově školy.
Související projekty
Společná online aplikace pro zápis do MŠ a ZŠ
Výměna zkušeností mezi pedagogy a tvorba příkladů dobré praxe
2019
2018
2017
2016
Co o nás říkají studenti
Co pro mě znamená moje škola?
Vědomosti, legrace, domácí úkoly, pravidla, místo, kde se něco naučím, úspěchy, známky, kamarádi, hluk, dovednosti, místo, kam chodím každý den, příprava na budoucí povolání.
Co říkají rodiče
Z distanční výuky
školní rok 2020/2021
Dobrý den, paní ředitelko,
dovoluji si touto cestou poslat poděkování Vám a především naší paní
učitelce třídní, také našim angličtinářům a paní
vychovatelce. V teto nestandardní situaci se velmi hezky a citlivě
starají o naše děti. S paní učitelkou mají děti 4xtýdně online výuku, a
toho si velmi vážíme. Moje dítě bylo z prvních hodin úplně dojato a
nadšeno, že vidí paní učitelku a spolužáky. Myslím, že děti strádají
především v sociální oblasti. Také nám to pomáhá udržet alespoň nějaký
řád, rytmus a návyky, což je nyní asi nejdůležitější.
Děkujeme a držíme Vám nadále palce, ať se vše podaří a především přeji
hodně zdraví.
Lidmila Francová, zákonný zástupce žáka III.C
školní rok 2019/2020
Vážená paní ředitelko,
ráda bych, za naši rodinu, poděkovala celému pedagogickému sboru za rychlost, s jakou jste se dokázali přizpůsobit, a především za srozumitelnost zadávaných úkolů-neboť je důležité, abychom se v nich zorientovali my rodičové a mohli popohánět a kontrolovat ty naše ratolesti.
Ještě jednou tedy děkuji a přeji především zdraví a úspěchy v tom, co pro děti děláte.
Kateřina Schebestová, zákonný zástupce žáka VII.C
Klima školy bylo analyzováno v rámci pracovního workshopu se zástupci rodičů na téma „Analýza rozvojového potenciálu školy“.
Z časových a metodických důvodů jsme pracovali s analytickou metodou Balančního kruhu, kde v oblasti klimatu školy byly identifikovány tyto klíčové faktory: bezpečnost, otevřená komunikace, příjemné prostředí, neformální setkávání, pozitivní motivace, odbornost pedagogů, stravování, metody výuky.
Na škále od 0 – 10 rodiče hodnotili současný stav jednotlivých faktorů ve vztahu k „ideální škole“.
Z uvedených faktorů byla nejlépe hodnocena otevřená komunikace.
Nejníže hodnocenými faktory byly bezpečnost v okolí školy a neformální setkávání.