Odborné učebny ve školách
Termín
prosinec 2030
Priority
Budovaní kapacit a vybavení škol
Popis
2019
Osm pardubických základních škol se může chlubit novými odbornými učebnami. V této I. etapě město rekonstruovalo učebny fyziky, chemie, přírodopisu, matematiky, informatiky a dílen hned v 8 ZŠ najednou
(ZŠ Bratranců Veverkových, ZŠ Staňkova, ZŠ Závodu míru, ZŠ Studánka, ZŠ Spořilov, ZŠ Družstevní, ZŠ npor. Eliáše, ZŠ Ohrazenice). Rekonstrukce tříd přitom vyšla na zhruba 193 milionů korun včetně DPH, přičemž velkou část nákladů (99 milionů korun) pokryla dotace z ITI Hradecko-pardubické aglomerace a 6 milionů korun pokryl státní rozpočet.
2020
Rekonstrukcí prošly odborné učebny dalších tří ZŠ (ZŠ Dubina, ZŠ J. Ressla, ZŠ Benešovo náměstí). Tato druhá vlna vyšla na přibližně 82 milionů korun včetně DPH, z toho přes 30 milionů korun pokryla dotace z ITI Hradecko-pardubické aglomerace.
V obou etapách nešlo jenom o rekonstrukci učeben a přilehlých kabinetů, ale byla také kompletně řešená konektivita – kvalitní připojení k internetu pro každou uvedenou školu, nakoupeny moderní pomůcky a zařízeno bezbariérové užívání nových prostor.
Vedle 11 škol, kde byly odborné učebny výrazně dotačně podpořeny z ITI Hradecko-pardubické aglomerace, financovalo město kompletně ze svého rozpočtu přístavbu ZŠ Svítkov, kde bylo hlavním cílem zvýšit kapacitu školy. Současně byly vybudovány nové odborné učebny, a to informatiky, matematiky, přírodopisu a fyziky s chemií.
2021
Z 18 základních škol, které město zřizuje, má už 12 škol nové moderní odborné učebny. Další tři školy, které čekají na odborné učebny, jsou ZŠ Štefánikova, ZŠ Waldorfská a ZŠ Prodloužená. Ve spolupráci s řediteli probíhá úprava seznamů pomůcek a aktualizace projektové dokumentace, aby i v těchto školách vznikly moderně vybavené učebny ve standardu 21. století.
Cílem je dosáhnout vysokého standardu odborných učeben v souladu se strategií Pardubického školství do roku 2030. Kromě toho by všechny školy, které prošly nebo budou v budoucnu modernizovány, měly v budoucnu těžit
z vynikajícího vzdělávacího centra v podobě nových Centrálních polytechnických dílen v automatických mlýnech, které budou vytvořeny jako rozšíření výuky technických a přírodních zdrojů.