Adresa
Prodloužená 283, 530 09 Pardubice
Ředitel
Mgr. Lucie Rybová
Počet žáků
774
Počet tříd
34
Počet zaměstnanců
90
Zřizovatel
Statutární město Pardubice
Představení školy
Škola s rozšířenou výukou hudební výchovy a angličtiny a s prvky programu Začít spolu
Partnerská škola nadace Qiido - podporujeme nadané a mimořádně nadané žáky www.qiido.cz
Hrdá škola 2019
Fakultní škola Pedagogické fakulty v Hradci králové
Katedrová školy katedry andragogiky a managementu Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy
Ekologická škola III. stupně
Od roku 1987 jsme jedinou školou v Pardubickém kraji zaměřenou na rozšířenou výuku hudební výchovy. Paní sbormistryně vybírají nadané děti v mateřských školách a ve výběrových třídách pak mají žáci týdně 2 - 3hodiny hudební výchovy. Během více než třiceti let prošlo našimi hudebními třídami několik stovek absolventů, kteří získali základy hudební nauky a sborového zpěvu, někteří s úspěchem absolvovali pardubickou konzervatoř, řada z nich ukončila studium na vysokých uměleckých i jiných školách a mnoha dalším se stala hudba nedílnou součástí jejich života. Naše pěvecké sbory dosahují vynikajících výsledků na soutěžích i festivalech. Cílem práce v hudebních třídách není vychovávat profesionální hudebníky, ale rozvíjet u dětí nadání, vést je ke smysluplnému využívání volného času, tříbit jejich estetické cítění, naučit je pracovat v týmu i vystupovat na veřejnosti. Součástí výuky je i hra na hudební nástroj v Základní umělecké škole v Lonkově ul. V Pardubicích.
V roce 2013/2014 jsme zahájili výuku i ve výběrových třídách s rozšířenou výukou anglického jazyka se značným pozitivním ohlasem rodičů a veřejnosti. Žáci mají angličtinu od první třídy a od třetí třídy mají 4 hodiny angličtiny týdně. Jazyk si procvičují i v dalších učebních předmětech, aby si rozvíjeli slovní zásobu i komunikační dovednosti.
Naši pedagogové se stále vzdělávají, pracují v týmech při mezipředmětových projektech, zapojují se do projektů mezinárodních (např. výroba vánočních přání a ozdob a jejich výměna mezi evropskými školami), využívají metody aktivního učení – jsme jediná škola v Pardubicích, která pracuje na 1. stupni s prvky programu Začít spolu a centry aktivit.
Pracujeme s moderními technologiemi – učebny jsou vybaveny interaktivními tabulemi nebo interaktivními dataprojektory.
Pořádáme akce pro děti i jejich rodiče, prarodiče i pro veřejnost – dny otevřených dveří, které průměrně navštíví 500 rodičů a dětí, opékání špekáčků pro děti a rodiče, třídní besídky, pravidelné školní koncerty našich školních pěveckých sborů, které ročně navštíví více než 1000 posluchačů. Úzce spolupracujeme se Základní uměleckou školou Pardubice – Polabiny.
Učitelé využívají různé metody učení podle svého výběru – matematika Hejného, splývavé čtení, čtení genetickou metodou…. Od 1. do 5. ročníku rozvíjejí učitelé metody aktivního učení a týmovou práci žáků i v centrech aktivit.
Od 1. 2. 2017 jsme fakultní školou pro Pedagogickou fakultu Univerzity Hradec Králové a od 1. ledna 2019 jsme i katedrovou školou pro Katedru andragogiky a managementu vzdělávání Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy.
V roce 2019 jsme získali titul Hrdá škola. Během školního roku pořádáme tematické dny, rozvíjíme kontakty a spolupráci mezi dětmi a vedem je k hrdosti na naši školu. K našim školním symbolům patří školní hymna, školní vlajka i nepovinné školní mikiny a trička s logem školy.
Velký důraz klademe na vztahy mezi žáky, prevenci šikany, slušné chování, přátelské a bezpečné prostředí ve škole. Od září 2020 zavádíme ve všech třídách pravidelné třídnické hodiny, které pomohou při práci s třídním kolektivem a posílí i vztah mezi třídním učitelem a žáky.
PORADENSTVÍ
Pan školní psycholog pracuje ve škole na plný úvazek a poskytuje pomoc žákům, rodičům i učitelům.
OFFICE365
Žáci i učitelé využívají kompletní služby Office 365, kde mají prostor pro svou práci i umožněno sdílení se spolužáky a učiteli.
ŠKOLA ONLINE
Komunikačním prostředkem je elektronická žákovská knížka, ve které mají rodiče aktuální informace o práci i o chování svého dítěte ve škole i o všech akcích, které škola pořádá.
MOODLE
Využíváme i školní Moodle, kde vyučující vytvářejí procvičovací testy pro žáky a ukládají výukové materiály.
ON LINE VÝUKA V MS TEAMS
Jsme školou, která vede své žáky ke slušnému chování a dodržování pravidel, k odpovědnosti za vlastní práci, k hezkým vztahům mezi dětmi i k vytváření vztahu k celoživotnímu učení. Naším cílem je dát žákům základy pro jejich další vzdělávání a připravit je pro budoucí profesní i osobní život tak, aby byli podle svých možností úspěšní a spokojení. Při online výuce nabízíme žákům kromě výuky i individuální konzultace.
Zajímavosti
Naše škola věnuje velkou péčí všem dětem a zaměřujeme se i na podporu žáků nadaných. Výběr dětí do hudební a anglické třídy probíhá již před zápisem do 1. tříd.
Od roku 2021 jsme partnerskou školou nadace Qiido. Naši nadaní žáci budou mít obohacující hodiny českého jazyka a matematiky.
Velký důraz klademe na rozvoj vztahů mezi žáky - ve všech třídách máme pravidelné třídnické hodiny.
Naši učitelé se stále vzdělávají a učí novým věcem - využíváme interaktivní techniku i metody aktivního učení, pracujeme s výukovými cíli i se sebehodnocením žáků.
Vytváříme co nejlepší podmínky pro učení žákům, kteří se učit chtějí.
Velice si vážíme spolupráce s rodiči a zajímáme se o jejich názory na práci školy.
Ve škole máme bohatou zájmovou činnost, včetně školní kapely.
Aktivity
Fotografie z akcí školy a školní družiny
https://zsprodlouzenapce.rajce.idnes.cz/
Související projekty
Společná online aplikace pro zápis do MŠ a ZŠ
Výměna zkušeností mezi pedagogy a tvorba příkladů dobré praxe
Co říkají rodiče
Vážená paní ředitelko,
v souvislosti se zaslaným dotazníkem mě napadlo napsat Vám zpětnou vazbu na online výuku i takto. Už na jaře jste k situaci přistoupili velice rychle a dobře, v době, kdy jiné školy vyčkávaly, co bude, vy jste začali téměř okamžitě. Dcera byla ještě na prvním stupni, takže většina výuky byla na třídni učitelce, včetně velice podstatné pedagogické činnosti, jak dětem pomoct s touto novou zkušeností - děkuji Monice Kadlecové!! V tomto školním roce mohu sledovat přístup více učitelů, dcera přešla na druhý stupeň. Smekám před jejich prací, nasazením a přístupem. Učit bez osobního kontaktu, s omezenou zpětnou vazbou a s nejasným výhledem, s upadajícím zájmem žáků a také s jejich vlastní životní situací, to vyžaduje profesionální přístup. A samozřejmě i podporu vedení školy. Vzhledem k tomu, že se sama pohybuji v prostředí vzdělávání, mám možnost srovnání s přístupem jiných škol. A říkám to upřímně, neměnila bych! Vaši učitelé chodí do hodin poctivě, včas a připravení. Práce zadávají jasně, srozumitelně a v přiměřeném objemu. Jejich přístup k dětem je vstřícný a lidský po celou dobu této těžké situace. Když dcera něčemu nerozumí, učitelé vysvětlují trpělivě znovu, případně nabízí doučování po skončení výuky. Když s nimi dcera komunikuje ohledně samostatné práce, odpověď má nejdéle do hodiny. Děkuji i za "speciální" hodinu s třídní paní učitelkou, "obyčejné" povídání má cenu zlata - děkuji Jarušce Bártlové! A jestli mohu jako rodič o něco poprosit, tak o to, aby učitelé vydrželi v té kvalitě, v jaké učí, aby měli podporu vedení, a abychom my všichni nezapomínali na to, že na druhé straně online spojení je dítě, které je tam často samo a učitel je jedno z mála jeho spojení se světem.
Děkuji, Martina Sádovská.
Vážená paní ředitelko,
chtěla bych Vám touto cestou vyjádřit podporu, v tak nesmírně náročné době. Obě víme, jak těžké je nyní cokoliv vést, a obě si také dovedeme představit důsledky toho všeho....
Nechci Vám tady ale plakat. Chtěla bych touto cestou poděkovat všem pedagogům, kteří učí mé děti ve Vaší ZŠ. A díky tomu, že mám tři, je to slušný vzorek :-)
Občas je při výuce zaslechnu a musím říci, že jsou naprosto profesionální, připravení a snaží se výuku vést zajímavě a udržovat pozornost dětí, co to dá. Všechny do jedné se dokáží vypořádat i s technickými problémy, které občas vyvstanou. Musí být pro ně strašně těžké učit obrazovku...to úplně popírá smysl pedagogické práce!!A přesto to zvládají perfektně. U té nejstarší, Majda IV.B, tam už je učitelů víc, ale vím, že je dcera spokojená a má hned zpětnou vazbu od vyučujících, pokud něčemu nerozumí. Navíc tyto děti jsou již technicky zdatné, čili je ta výuka na jiné úrovni. Klobouk dolů ale před paní učitelkou Sýkorovou a Holešínskou (mám dcery v jejich třídách). Dokázat udržet pozornost, nahánět děti po bytě, řešit technické problémy a ještě něco naučit...to chce opravdu kus pedagogického umu. Moc si jejich práce vážím a děti své učitelky mají moc rády a moc se na ně těší. Tak jsem jen chtěla, abyste to věděla...že to děláte dobře...že ony to dělají dobře...Věřme v lepší zítřky, i když to ani zdaleka na ně nevypadá. Ony přijdou!
Mějte se krásně, přeji pevné nervy a nadhled!!
S úctou T. Matyášová