Adresa
Trnovská 159, 533 53 Pardubice
Ředitel
Mgr. Bc. František Stejskal
Počet žáků
370
Počet tříd
17
Počet zaměstnanců
52
Zřizovatel
Statutární město Pardubice
Představení školy
ZŠ Pardubice - Ohrazenice je sportovní škola zaměřená na kopanou. Budova školy prošla kompletní rekonstrukcí včetně vytvoření bezbariérových přístupů. Odborné učebny byly moderně vybaveny - např. učebna chemie, učebna přírodopisu, posluchárna, učebna IT. Většina tříd disponuje interaktivními tabulemi. Naproti hlavní budově se nachází nadstandartně vybavená tělocvična se třemi cvičební sály různé velikosti a zázemím pro sportovce. Ti mají k dispozici posilovnu, vířivku a prostor pro fyzioterapii. Venkovní sportoviště se skládá z hracích ploch různých velikostí, včetně hřiště s umělým povrchem 3. generace.
Škola se nachází při severním okraji Pardubic. Navštěvují ji především děti ze VII. pardubického obvodu. Obvod tvoří části Ohrazenice, Doubravice, Trnová. Další žáci jsou většinou z přilehlých obcí: Staré Hradiště, Brozany, Ráby, Srch, Pohránov, Hrádek, Němčice. Škola má dvě odloučená pracoviště - Trnovská 212 – tělocvična, Arbesova 158 – třídy 1. a 2. ročníku, 2 oddělení školní družiny a školní jídelna
Zajímavosti
Zaměření naší školy je na Pardubicku jedinečné. Garantem sportovních tříd je FK Pardubice a.s.
1.9. 2016 vznikla při naší škole fotbalová akademie pro 50 talentovaných sportovců, kteří projdou speciálním výběrem.
Video
Fotogalerie
Aktivity
Školní alej
V rámci Výzvy č. 16/2017 jsme se rozhodli žádat o finanční podporu, která by sloužila k vybudování environmentálního zázemí, kde by mohla v budoucnu probíhat výuka s využitím nově implementovaných prvků.
Pomocí tohoto projektu jsme chtěli u dětí podnítit zájem o přírodu a využít ji jako zásobárnu informací a poznání.
Na jaře 2019 probíhala první příprava rozměřování a úprava pozemku.
V rámci projektu jsme obohatili školní zahradu o přirozené úkryty drobných živočichů, záhony, na kterých budeme pěstovat zeleninu a ovoce. Vznikla zde časová geologická osa, zážitkový chodník, kameniště, hmyzí hotel, čmelín, ptačí budky, motýlí záhon, bylinkový a užitkový záhon, ovocný záhon, kompostér, tabule s nářadím, informační tabule a popisné cedulky a naučný chodník.
Projekty
Implementace krajského akčního plánu Pardubického kraje
Základní škola a mateřská škola Pardubice - Ohrazenice je jako partnerská škola Střední průmyslové školy potravinářství a služeb Pardubice zapojena do projektu Implementace krajského akčního plánu Pardubického kraje, konkrétně jeho klíčové aktivity č. 2 - Podpora polytechnického vzdělávání. Cílem této aktivity je vznik sítě středních a základních škol, které budou vzájemně spolupracovat na podpoře polytechnického vzdělávání pedagogů škol prostřednictvím tematicky zaměřených projektových dnů připravených pro základní školy na středních školách. Součástí aktivit jsou rovněž kroužky pro žáky základních i středních škol. Na přípravě aktivit spolupracují pedagogové ze středních a základních škol. Projekt je spolufinancován Evropskou unií v rámci Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání.
V rámci projektu se žáci naší školy ve školních letech 2018/2019 a 2019/2020 zúčastnili projektových dní pořádaných Střední průmyslovou školou potravinářství a služeb Pardubice. Dostanou tak příležitost vyrobit si slané a sladké pečivo, chléb, zákusky, seznámí se s technologií pekařské a cukrářské výroby. Vyzkouší si také práci v mikrobiologické a chemické laboratoři.
Zvýšení a zlepšení kvality výuky na ZŠ a MŠ Pardubice - Ohrazenice
Operační rozvojový Výzkum , vývoj a vzdělávání – Zvýšení a zlepšení kvality výuky na ZŠ Pardubice-Ohrazenice II ve výši 1 372 014,-Kč
Rozvojový program Statutárního města Pardubice – podpora ekologické výchovy a osvěty
Rozvojový program MŠMT – „Čerstvý vítr z hor“ – spolupráce se ZŠ Trutnov
Rozvojový program MŠMT – „Hodina pohybu navíc“
Související projekty

Výměna zkušeností mezi pedagogy a tvorba příkladů dobré praxe
2015
2019
Co říkají rodiče
Dobrý večer, pane řediteli,
chtěla bych moc pochválit paní třídní učitelku našeho syna, dovolila jsem si ji dát i do kopie tohoto e-mailu, protože si myslím, že i ji můj názor potěší.
Máme dva chlapce, každý je teď na jiné škole, takže máme porovnání i v přístupu školy k výuce na dálku, a čím dál víc si cením práce, kterou naše paní učitelka třídní dělá. Její předtočená videa jsou dle mého skvělým způsobem výuky na dálku a každý den lituji, že podobný přístup nemají i na škole u našeho staršího syna.
Mladší syn, který je na vaší škole, může pracovat na své dálkové výuce sám, protože si jede podle videa svým tempem, nemusí na nikoho čekat a naopak, když látce nerozumí, tak si ji pustí znovu. A když už opravdu nerozumí, tak si mě zavolá, pustí mi zadání a já pak hned vím, co je jeho úkolem, takže mu snadno můžu dovysvětlit. Navíc paní učitelka hledá různé další možnosti, jak dětem výuku zpestřit, takže v úterý se syn vždy těší na únikovku, dnes byl nadšený z chytání příkladů do vagonků vláčku. Ano, je to pro něj stále výuka, která ho ruší od hry, které by se jinak doma věnoval, ale při výuce se nenudí a ví, že když si splní zadání, tak má volno. Časově mu to obvykle vyjde stejně jako staršímu synovi, ale práce má za sebou mnohem víc.
Takže si myslím, že systém videí je příjemnější nejen pro děti, ale i pro rodiče. A moc za něj děkuji!
Doufám, že už se brzy děti vrátí zpátky do škol, ale pokud ne, tak myslím, že s přístupem naší třídní paní učitelky tento školní rok zvládneme.
rodiče od žáka ze III.A