Vzdělávání dětí je bezpochyby a zcela jednoznačně jednou z nejdůležitějších veřejných služeb, které statutární město Pardubice poskytuje svým obyvatelům.
Dnešní doba přináší potřebu reagovat na rychle přicházející společenské, technologické, ekonomické a kulturní změny, které s sebou přináší například digitalizace a globalizace.
Z těchto, ale i dalších důvodů, se statutární město Pardubice rozhodlo vytvořit novou Strategii školství.
Stanovili jsme si 3 základní cíle:
- Vytvořit prostě nejlepší strategii rozvoje školství města v ČR. Navíc srozumitelnou a atraktivní
- Do způsobu tvorby Strategie zapojit co nejvíce zájmových skupin a osob. Najít co nejširší shodu
- Provázat Strategii s dalšími koncepčními dokumenty. Zaměřit se na data a fakta
V rámci zpracování jsme zvolili netradiční přístup, zejména v analytické části. Parametry a rámec analýz jsme si s ohledem na relevantnost potřeb identifikovali na pracovních skupinách a následně byly dílčí výstupy ověřovány v rámci výzkumu či dalších analýzách.
Vybrané otázky, na které jsem hledali odpovědi:
- Žáci - Jak vidí žáci svoji školu, své učitele? Co je na studiu baví a co naopak jim vadí?
- Rodiče - V čem mohou být přínosní a jak bychom měli využít jejich potenciál?
- Zaměstnanci - Známe pohled zaměstnanců? Jsou spokojeni? Jak jim můžeme pomoci?
- Trendy - Pracujeme s okolními trendy? Známe je? Jsme otevřeni novým věcem?
- Strategie - Plánujeme a rozvíjíme se souladu s okolními či nadřazenými strategiemi?
- Atraktivita města - Prosperují Pardubice? Žije město? Jsou demografické predikce správné?
- Kapacity zařízení - S ohledem na vývoj města, jsou kapacity zařízení vyhovující nebo ne?
- Aktivity škol - Co vše pro děti děláme? Jsou aktivity nabízeny napříč zařízeními?
- Marketing a PR - Jak moc může marketing a PR ovlivnit naši pozici? Věnujeme tomu pozornost?
- Financování - Dáváme do rozvoje zařízení dostatek zdrojů? Známe výdaje jiných měst?