Adresa
Odborářů 345, 53009 Pardubice
Ředitel
Bc. Lenka Veselíková, DiS.
Počet žáků
135
Počet tříd
6
Počet zaměstnanců
25
Zřizovatel
Statutární město Pardubice
Představení školy
Mateřská škola Stonožka je šestitřídní škola, pavilonového typu. V hlavním patrovém pavilonu jsou čtyři třídy. V menším přízemním pavilonu je třída pro nejmenší děti. Ve druhém přízemním pavilonu je umístěna speciální oční třída, jediná v Pardubickém kraji. Kromě oční třídy jsou děti v MŠ rozděleny dle věku.
Cílem veškrých aktivit v MŠ je plnohodnotně zapojit děti do života kolem sebe, utvářet pevné přátelské vztahy, eliminovat nežádoucí jevy v oblasti mezilidských vztahů, být hrdý na své město, zem, naučit se myslet v širších souvislostech a být zodpovědný za své chování a jednání. Naší vizí je mít školu, která bude místem radostné činnosti a vzrušujícího poznávání. Na cestě nás provází zejména pohádky, pohyb, zpěv, bádní a tvoření.
Zahrada mateřské školy je vybavena herními prvky a koutky pro spontánní dětské hry a další aktivity. Celá zahrada je komponována tak, aby mohla být využívána i při výchovně vzdělávacím procesu dětmi všech věkových skupin. V zahradě je vysazena louka, kde je umístěn hmyzí hotel, který obhospodařují samy děti a postupně tak objevují a pozorují přírodu.
Zajímavosti
Výuka hry na zobcovou flétnu
Kroužek je vedený proškolenou paní učitelkou MŠ (absolvovala kurz prof. Žilky), probíhá ve skupině cca 15 dětí. Kroužek probíhá 1x týdně.
Country kroužek „Rošťáci“
Kroužek má v MŠ dlouholetou tradici. Je vedený paní učitelkou MŠ. Děti se účastní mnohých vystoupení reprezentujících MŠ. Kroužek probíhá 1x týdně.
Pěvecký kroužek „Rafaela“
Kroužek má v MŠ dlouholetou tradici. Je vedený paní učitelkou MŠ. Děti se účastní mnohých vystoupení reprezentujících MŠ. Kroužek probíhá 1x týdně.
Speciální třída pro děti s vadami zraku
Speciální třída pro děti s vadami zraku (dále jen „speciální třída“, „oční třída“) je jediná v Pardubickém kraji. Třída je zřízena dle §16 odst. 9, Školského zákona a dětem nadstandardně zajišťuje i každodenní péči zdravotní. Je zaměřena na nápravu a odstraňování zrakových vad u dětí předškolního věku. Ve třídě je zřízeno celodenní pracoviště odborně vyškolené zdravotní sestry, která každodenně koriguje zrakové vady, především strabismus (šilhavost) a amblyopii (tupozrakost). Děti jsou pravidelně kontrolovány oční lékařkou, která na stanovuje ortoptický plán cvičení na přístrojích v MŠ. Třída je kromě běžného vybavení nadstandardně vybavená i pleopticko ortoptickými přístroji a didaktickými pomůckami, které svým zaměřením podporují zraková cvičení dětí. Výchovně vzdělávací program je pro děti upraven tak, aby plně doplňoval a podporoval nápravu očních vad.
Projekty
Recyklohraní
Recyklohraní je školní recyklační program, který vznikl pod záštitou MŠMT České republiky. Jeho cílem je prohloubit znalosti žáků v oblasti třídění a recyklace odpadů a umožnit jim osobní zkušenost se zpětným odběrem baterií a použitých drobných elektrozařízení.
Se sokolem do života - Svět nekončí za vrátky, cvičíme se zvířátky
Projekt je určený pro děti od 3 do 6 let, je pod záštitou MŠMT a Svazem měst a obcí (SMOČR). V jeho rámci děti plní nejrůznější pohybové aktivity, rozvíjí své poznání a čekají je i některé netradiční aktivity. Všechny úkoly v projektu jsou rozděleny do pěti oblastí:
- Přirozená cvičení
- Obratnost
- Dovednosti s míčem
- Rozvíjení poznání
- Netradiční činnosti
Každou z těchto oblastí reprezentuje zvířátko, podle kterého se děti mohou orientovat v jednotlivých úkolech. S kobylkou Emilkou trénují základní pohybová cvičení, s opičkou Haničkou obratnost
a s ježečkem Marečkem cvičí s míčem. Veverka Věruška je učí novým věcem a rozvíjí jejich poznání
a s beruškou Danuškou zkouší netradiční činnosti.
Projekt je rozdělený do tří kategorií podle obtížnosti, aby vyhovoval růstu a vývoji dětí v předškolním věku. Konkrétně to jsou tyto věkové skupiny - nejmladší kategorie 3-4 roky, prostřední kategorie
ve věku 4-5 let a nejstarší děti ve věku 5-6 let.
Každá věková kategorie má svůj pracovní materiál (Sešit 1,2,3), ve kterém jsou zahrnuté všechny výše popsané oblasti s přiměřeným počtem úkolů a náročností.